top of page
  • SzerzƑ kĂ©peSzomora VirĂĄg

#egyĂŒttjĂĄtszanijĂł összefogĂĄs

Ezen a hĂ©ten rĂ©szt veszĂŒnk a Lapkaland ĂĄltal szervezett kezdemĂ©nyezĂ©sben!

NĂ©ha elfelejtjĂŒk a hĂ©tköznapi rohanĂĄsban, hogy egyĂŒtt jĂĄtszani jĂł! De miĂ©rt is kellene jĂĄtszani a gyermekeinkkel? Mit is jĂĄtsszunk? MinderrƑl szĂłt ejtĂŒnk a posztokban kĂŒlönbözƑ szakemberekkel karöltve. SƑt, nyeremĂ©nyjĂĄtĂ©kkal is kĂ©szĂŒlĂŒnk! Tarts velĂŒnk!


Napjainkban a gyerekeknek több jåtékuk van, mint a történelem sorån valaha. A boltok, bevåsårlóközpontok, a reklåmok arra vannak kihegyezve, hogy vegyél még egy jåtékot. Mert olcsó. Mert pont ilyened még nincs.


A vilĂĄg nagy mĂșzeumaiban lĂĄthatunk hasonlĂł tĂĄrgyakat, mint Nagy SĂĄndor jĂĄtĂ©ka, a hintalĂł, vagy II. ErzsĂ©bet kirĂĄlynƑ jĂĄtĂ©ka, egy bĂșgĂłcsiga. Amikor pedig meglĂĄtogatom valamelyik ismerƑsömet, akinek van egy-kĂ©t gyereke, akkor tĂ©rdig gĂĄzolok a jĂĄtĂ©kban. AztĂĄn meghallgataom, hogy a gyerek nem tud magĂĄval mit kezdeni, soha nem jĂĄtszik, pedig ma is ezt meg azt kapta. Mindig kapnak valamit. Van olyan is, aki azt mesĂ©li, hogy a gyermeke megsĂ©rtƑdött, mert Ƒ nem visz neki minden nap ajĂĄndĂ©kot, amikor megy Ă©rte az oviba, pedig Bercike anyukĂĄja mindig hoz valamit. Gondoljatok bele. Minden egyes nap!

EzrĂ©vel olvashatunk hasonlĂł törtĂ©neteket arrĂłl, hogy a mai gyerekek nem tudnak jĂĄtszani, hogy semmi nem Ă©ri el az ingerkĂŒszöbĂŒket, hogy indokolt egy hĂĄromĂ©vesnek tabletet venni, mert folyton unatkoznak. HiĂĄba rendez be otthon apa Ă©s anya egy jĂĄtszĂłhĂĄzat, az nem elĂ©g.


És eközben hol lakik apa Ă©s anya? Az Ƒ holmijaik hol fĂ©rnek el, amikor mindent elöntenek a jĂĄtĂ©kok? Ki pakolja el a nap vĂ©gĂ©n?


A JÁTÉKMINIMALIZMUS a környezetmĂłdosĂ­tĂĄs egy Ășj, kedvelt fajtĂĄja, ami egyre nĂ©pszerƱbb a szĂŒlƑk, Ă©s egyre sikeresebb a gyerekek körĂ©ben.

A rengeteg jĂĄtĂ©k a lakĂĄsban olyan tĂșlingerelt környezetet hoz lĂ©tre, ami mind a gyerekekre, mind a szĂŒlƑkre nĂ©zve nyomasztĂł.

A jĂĄtĂ©kminimalizmus szerint a csalĂĄd megszabadul a jĂĄtĂ©kok nagy rĂ©szĂ©tƑl, csak nĂ©hĂĄny, gondosan kivĂĄlasztott jĂĄtĂ©kot tartanak meg, vagy ha valaki az elejĂ©tƑl fogva Ă­gy csinĂĄlja, akkor csak nagyon ritkĂĄn vĂĄsĂĄrol jĂĄtĂ©kot. KegyetlenĂŒl hangzik. És igen, a gyerekek egy darabig nem örĂŒlnek neki, hiĂĄnyoljĂĄk a huszonharmadik macit, aminek persze hirtelen lett neve is. AztĂĄn hamar rĂĄjönnek, hogy mennyit nyertek vele!

Ugyanis a gyerekek jĂĄtszva tanulnak.

És ha a gyerekek jĂĄtszva tanulnak, akkor a jĂĄtĂ©k a munkĂĄjuk gyerekkorukban.

Vagyis a jĂĄtszĂł helyĂŒknek alkalmas munka- Ă©s tanulĂłkörnyezetnek kell lennie. "

đŸ©·A közös jĂĄtĂ©k milliĂł jĂł lehetƑsĂ©get kĂ­nĂĄl a kapcsolĂłdĂĄsra, a pozitĂ­v kommunikĂĄciĂłs Ă©s kapcsolati mintĂĄk kialakĂ­tĂĄsĂĄra, megerƑsĂ­tĂ©sĂ©re.

đŸ©·A legjobb, ha megfigyeljĂŒk, mi Ă©rdekli gyermekĂŒnket, Ă©s megprĂłbĂĄlunk csatlakozni hozzĂĄ. A jĂĄtĂ©k a gyerek felsĂ©gterĂŒlete, hagyjuk nĂĄla az irĂĄnyĂ­tĂĄst!

đŸ©·JĂĄtĂ©k közben az ÉrtƑ Figyelem Ă©s az Én-ĂŒzenetek gyakorlĂĄsĂĄra is szĂĄmos lehetƑsĂ©gĂŒnk van

"LĂĄtom ezt igazĂĄn Ă©vezed!"

"HƱ de bosszant tĂ©egd, hogy nem sikerĂŒl..."

"Nagyon tetszik nekem, mennyi sok Ă©pĂ­tƑt pakoltĂĄl egymĂĄsra!"

"Na ezt meg Ă©n nem is Ă©rtem... De nagyon Ă©rdekel, hogyan kell jĂĄtszani vele."

đŸ©·A minƑsĂ©gi idƑtöltĂ©s, a kĂ©tszemĂ©lyes idƑ is kiemelt fontossĂĄgĂș a szĂŒlƑ-gyerek kapcsolatban. Ez a felismerĂ©s sok "AHA" pillanatot eredmĂ©nyez trĂ©ningjeinken. Az idƑt a gyermek Ă©rdeklƑdĂ©sĂ©nek megfelelƑ tevĂ©kenysĂ©ggel töltsĂŒk, közben pedig kitĂŒntetett figyelmĂŒnkkel forduljunk felĂ©, zĂĄrjuk ki a kĂŒlvilĂĄgot!





16 megtekintés0 hozzåszólås

Friss bejegyzések

Az összes megtekintése
bottom of page