T.E.T.
Tanári Eredményesség Tréning
Akkreditált pedagógusképzés
Gordon kommunikációs és kapcsolatfejlesztő tréning pedagógusoknak
Jogvédett nemzetközi képzés a Gordon Training International magyar képviselői vezetésével!
AKKREDITÁLT KÉPZÉS - PEDAKKRED 431/10/2022. A/10439/2022.
A 30 órás továbbképzés célja a szakmai személyiség-fejlesztés, melynek során
-
A rogers-i attitűd megismerésével és a nyílt, direkt kommunikáció elemeinek megtanulásával a résztvevők képesek legyenek alkalmazni a tudatos figyelem technikáját a fontos kapcsolati helyzetekben.
-
Fejlődjön kommunikatív és interaktív kompetenciájuk: képesek legyenek felismerni és kifejezni saját igényeiket, elvárásukat, nemtetszésüket, rossz érzéseiket oly módon, hogy azzal ne sértsék a másik fél önbecsülését, mégis elérjék, hogy a partner változtasson viselkedésén.
-
A Gordon-féle kommunikáció elsajátításával bővüljön a résztvevők kapcsolat- és konfliktuskezelési eszköztára, együttműködési készsége.
-
A tréning során modellált és szimulált helyzetek mintául szolgáljanak a résztvevők számára, s a tanult készségtár váljon használható módszerré a gyerekekhez, szüleikhez és a kollégákhoz fűződő viszonyukban, a sikerorientált, erőszakmentes együttműködés érdekében.
A képzés általános tematikája
-
Az együttműködés elvei, kereteinek meghatározása
-
A hagyományos kommunikáció és a Gordon-szemléletű kommunikáció
- szemléletbeli különbözősége,
- hatásuk a kapcsolatra
-
A konfliktushelyzetek típusai
-
Az érték és az igény fogalma
-
Közléssorompókés TE-üzenetek – a kommunikáció gátjai
-
„Amikor enyém a probléma…” - A konfrontálás, az ÉN-üzenetek
-
„Amikor a másiké a probléma…” - A hatékony figyelem készségei - segítő beszélgetés
-
Kapcsolaterősítő eszközök
-
A dicséret és az elismerés közti különbség, hatásuk a motivációra
-
A munkakapcsolatok hatékony kezelésének további módjai – perspektívák
-
A tréning zárása, egyéni célok meghatározása, értékelés és visszajelzés
Helybe visszük a képzést! Az ország bármely intézményében megtartjuk 15-22 fős pedagógus csoport számára.
T.E.T. csoport résztvevőnktől idézünk:
„Minket, tanárokat rengeteg vád ér: hajszoljuk a teljesítményt, nem vagyunk elég megértőek vagy éppen elég szigorúak. A legjobban mégis tanítani szeretek, és a Gordonon újabb lehetőségeket láttam a tudatosabb, sikeresebb iskolai munkára. Nagyobb teret engedek a gyerekek közös szabályalkotásának: valóban magukénak érzik, ezért be is tartják, ha közösen találják ki a teremrend, a kirándulás, a leckeellenőrzés szabályait. Ezt persze tudni kell irányítani! Többet is beszéltetem őket, olyan gyerekek is megszólalnak, akik mostanra, hatodikos korukra eléggé bezárkóztak. Megbízhatóbb lett a kapcsolatunk, a jobb együttműködés az eredményekben is meglátszik.” (Gergely, 34 éves tanár, osztályfőnök, akkreditált pedagógus továbbképzésünk résztvevője)