Jognyilatkozat:  A Gordon módszer jogvédett. Gordon tanfolyamot kizárólag a kaliforniai Gordon Intézet kiképzett oktatói tarthatnak, Magyarországon és a határon túli magyar lakta területeken a Gordon Kiadó Magyarország Kft. és a LET Hungary Kft., mint nemzeti képviseletek, keretein belül. 

Adatkezelési szabályzat

© 2020 by Gordon Kiadó Magyarország Kft. Proudly created with Wix.com

  • Virág Szomora

EZ ÍGY NEM JÓ! - avagy Gordonosan a munkahelyen


"Ez így nem jó!"

"Ez hülyeség..."

"Nem igaz, hogy nem lehet rendesen megcsinálni, amit kértem..."

Ha legközelebb ezeket a mondatokat hallod (vagy mondod) a munkahelyeden (vagy otthon), remélem csengetnek majd a fejedben! Hogy miért?


Számtalan okból...

Az egyik, hogy csupa minősítés, bántás az egész. Akinek ilyesmit mondanak, annak nem az lesz az első gondolata, hogy "hmmm... tényleg, tudom én ezt jobban is..." Hanem valami olyasmi , hogy "ki a francnak képzeli ez magát, hogy így beszél a munkámról?!" Bepipul, és sokkal nehezebb lesz belőle együttműködést kiváltani. Címkéknek hívjuk ezeket a hátráltató minősítéseket a Gordon Módszerben, itt olvashatsz róluk bővebben.

Pedig pont az együttműködés lenne a lényeg. Emberek vagyunk, együtt dolgozunk, és egy cégnél, egy munkahleyen bizony a teendőink egymás munkáira épülnek. Szükségünk van egymásra, együtt kell működnünk. Így tuti nem az előnyünket szolgálja, ha olyasmit mondunk a másiknak, ami belőle ellenérzéseket, neheztelést, elutasítást vált ki.

Másik ok, hogy nem derül ki semmi a beszélőről. Mit érez? Mit gondol? Csupán annyi az üzenet, hogy a másik felet hülyének tartja, de nem tudjuk, mire is van szüksége, min kéne változtatni. Pedig ugye az lenne a lényeg. Mert hát igen, természetesen előfordul, hogy valaki nem azt készíti el, amire gondoltál, és ez meglep. Esetleg csalódott vagy, mert már nagyon kéne haladnod a dolgoddal. Az is lehet, hogy már idő nyomás alatt vagy, így türelmetlen vagy akkor, ha valaki hibázik. Ez is oké. Csak sokkal célravezetőbb, ha ezekről beszélsz, ahelyett, hogy a másikat leminősíted.

Még egy ok, hogy másképp kommunikálj, maga a kapcsolat. Bizonyos megynilvánulások igen romboló hatással vannak a kapcsolatokra. Ilyen például a kritizálás, a szemrehányás, a prédikálás, vagyis azok a tipikus fordulatok, amikoet a Gordon Módszer közléssorompóknak hív.

Utoljára pedig: "Mindenki hülye, csak én vagyok helikopter."

Volt már olyan érzésed, hogy senki nem csinál úgy semmit, ahogy te szeretnéd? Pedig elmagyaráztad nekik, ugye?! Szóval az van ezzel a fránya komunikációval, hogy nem is olyan egyszerű dolog. Nem csak az számít, hogy te mit mondasz, hanem az is, hogy a másik mit ért meg belőle. Igen, komolyan. És mivel még nem tartunk ott (tudtommal), hogy közvetlen hozzáférésünk legyen egymás gondolataihoz, magyarul a többiek nem látnak a fejedbe, kénytelen vagy minél pontosabban kifejezni magad. Persze mondjuk felfokozott érzelmi állapotban, ha rossz kedved van vagy ideges vagy, nem biztos, hogy 100%-os a siker. Így születnek a félreértések. Van erről itt is egy elég muris videó.

Ősi kínai mondás: "Ha a kacsa nem tud úszni, nem a víz a hülye."

Szóval csak annyit akarok mondani, érdemes néha átgondolni, hogy Te mi többet tehetnél az ügy érdekében, és nem csak a többieket izélgetni... csak mondom...

Oké. Tudom, már éget a kérdés, mi a fenét kéne akkor mondani?

1. Munkahelyi környezetben is beszélhetsz az érzéseidről anélkül, hogy túlságosan kitárulkoznál.

"Nem erre számítottam... "

"Eléggé meglepődtem azon, amit átküldtél..."

"Mostmár baromi türelmetlen vagyok..."

2. Közölj tényeket, ne minősítéseket!

"Ebben a táblában az egész országra vonatkozó adatok benne vannak, pedig mondtam, hogy csak Nyugat-Magyarországra van szükségem."

"Azt mondtad, hogy mára elkészülsz vele, és úgy terveztem, hogy már tudok vele dolgozni."

"Magyarul írtad a szöveget a prezentációban, pedig mondtam, hogy egy külföldi ügyfélnek kell

bemutatnom."

3. Mondd el a következményt, ami miatt vacak neked a helyzet, de NE mondd meg, mit csináljon!

"Így most időmbe telik kiválogatni azt, amivel tovább kell dolgoznom, és már így is ki volt centizve az időbeosztásom."

"Most így borul a tervem, üresjáratom van, holnap pedig kapkodnom kell majd. "

"Így nem tudom neki elküldeni, még dolgoznom kell vele."

Ezekből a részekből állna össze egy korrekt ÉN-ÜZENET, ami a legjobb esélyed arra, hogy elérd a másik fél együttműködését amellett, hogy a kapcsolatotok sem sérül.

Fontosnak tartom kiemelni, hogy csak az üzenő funkció használatával a módszer még féllábú óriás, ahhoz hogy egynsúly legyen, hogy asszertíven tudj kommunikálni, figyelmi készségekre is szükséged lesz, erről, az ÉRTŐ FIGYELEM HASZNÁLATÁRÓL A MUNKAHELYEN legközelebb írok.

Addig is, gyere el és tanuld meg a Gordon készségeket egy szuper, saját élményű réningen! ITT találod őket!

#2018 #kommunikáció #konfliktuskezelés #címke #közléssorompó #munkahelyikommunikáció #GordonModszer

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now